April 2022

In april 2022 zijn de eerste stappen naar de verbouwing gezet door het opstellen van een lijst met eisen & wensen vanuit het leidingteam en leden (zogenaamde Programma van Eisen). Zij weten immers het beste welke behoeften er zijn om de verschillende activiteiten voor de jeugd zo goed mogelijk uit te kunnen oefenen. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat onze jeugdleden het meest profiteren van het nieuwe gebouw! Eind 2022 willen het concept ontwerp klaar hebben.

De belangrijkste eerste conclusie zijn dat we gaan kijken naar de totale huisvesting van de groep in het Kolkbos dus niet simpel het oude clubhuis vervangen maar een plan voor de gehele huisvesting. Daarnaast bleek dat de sfeer, toegankelijkheid, duurzaamheid zijn belangrijke thema’s bij de nieuwbouw. Het moet een scouting gebouw worden!